zondag 4 oktober 2009

Marktcijfers


Het begon een jaar of tien geleden bijna geruisloos. Het zuiden van Nederland maakte kennis met Jupiler en omarmde het bier massaal. Eerst op fles, later ook op fust. Zonder reclamespotjes, advertenties of opvallende promoties wonnen we terrein. Al snel verspreidde Jupiler zich over alle provincies. Het is dan ook het snelst groeiende merk van alle pilseners.

1 | Volumes
Je vindt Jupiler in steeds meer horecazaken terug. Inmiddels hebben al ruim 3.000 ondernemers Jupiler in hun assortiment opgenomen. Het volume van dit populaire bier is de afgelopen 3 jaar verdubbeld. Nederland loopt overduidelijk warm voor dit stoere bier uit België. 500.000 consumenten drinken regelmatig Jupiler.

2 | Bekendheid
De naamsbekendheid van de Jupiler League is het afgelopen jaar enorm toegenomen. Intussen zijn we het tweede merk dat geassociëerd wordt met voetbal, na Amstel en vóór Heineken.

3 | Waardering
De fanclub voor Jupiler groeit. Het is niet alleen geliefd bij consumenten, maar ook bij zakenrelaties. Zo hebben we vorig jaar nog de Foodmagazine Marketing Award gewonnen, vanwege de snelle groei.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten