vrijdag 2 oktober 2009

Jupiler; Mannen weten waarom


Jupiler; Mannen weten waarom
Jupiler is het favoriete pils in België. Maar ook in Nederland is Jupiler bezig aan een ware opmars. Op dit moment is Jupiler veruit het snelst groeiende biermerk in Nederland. De afgelopen jaren steeg de verkoop met zo’n 300%! Een opvallend feit, zeker als je ziet dat er de afgelopen jaren weinig tot geen marketinginspanningen zijn verricht rondom het merk; het merk groeide als vanzelf.


'Stoer en sportief'Mannen weten waarom… Zij die actief en avontuurlijk zijn ingesteld hebben Jupiler al ontdekt.. Zij die houden van een gezellige avond met vrienden, genietend van een goed glas pils, weten wat ze willen: Jupiler! Inmiddels heeft het merk met het kenmerkende flesje, het stoere ribbelglas en het zeer herkenbare logo een blijvende en groeiende plaats op de Nederlandse markt veroverd.


Ook in de sportwereld is Jupiler niet onopgemerkt gebleven. Steeds meer sportclubs kiezen voor Jupiler en sinds augustus 2006 heet de Nederlandse Eerste Divisie Betaald Voetbal de "Jupiler League".

De geschiedenis van de Luikse brouwerij gaat ver terug in de tijd. Al in de zestiende eeuw telde de gemeente Luik 160 brouwerijen. In de loop der tijd zijn er ook weer veel verdwenen en tegenwoordig is alleen de brouwerij Jupiler nog over om de brouwerijtraditie van de Luikse regio voort te zetten.


De naam Jupiler stamt af van de plaats Jupille, waar de brouwerij zich bevindt. In 1812 leverde de ketellappersfamilie Piedboeuf ketels aan brouwers in België en Duitsland. Zo ontstonden filialen in Aken en Düsseldorf. Vanzelfsprekend bedacht de familie op een goede dag dat ze met haar technische kennis en know-how, met de befaamde gerst en hop uit de regio, en met het uitzonderlijk zuivere water van Jupille ook zelf bier kon gaan brouwen. In Belgie is Jupiler al sinds jaar en dag het grootste en meeste populaire biermerk en sinds een aantal jaren verspreidt het merk zich vanuit het Zuiden als een olievlek over Nederland.
JupilerJupiler is een verfrissend bier van lage gisting met een alcoholpercentage van 5,2%. Het kent een frisse, rijke moutsmaak en komt het beste tot zijn recht bij een temperatuur van 3°C. De smaak van Jupiler wordt door de consument beleefd als fris, zuiver en lekker.

1 opmerking:

  1. En vrouwen weten natuurlijk niet waarom. Die mogen niet sportief en stoer zijn volgens de reclamewereld, moeten met een koppie thee op de bank naar een tranentrekkende film kijken. Walgelijke reclame gewoon! Groet, een stoere sportieve avontuurlijke vrouw die graag bier drinkt, naar RTL7 kijkt en baalt van die seksistische reclames!

    BeantwoordenVerwijderen